پاسخ به 10 سوال متداول سئو سایت

پاسخ به 10 سوال متداول سئو سایت


تاریخ ویرایش: 3 سال قبل

صاحب آگهی: seobehine
ایمیل: seobehineir at gmail.com
چت با صاحب آگهی

با آنکه چندین سال از پیدایش مفهوم سئو می گذرد ، اما کماکان سوالات مختلفی از جانب کاربران درباره سئو مطرح می شود که اکثر این سوالات در بین بسیاری افراد مشترک است. به همین دلیل در این مطلب به 10 مورد از متداول ترین سوالات در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت پاسخ می دهیم.

قبل از شروع ، ذکر چند نکته اهمیت دارد. اول اینکه باید بدانید 10 سوال مطرح شده ، در بین درصد زیادی از افراد و کاربران مشترک است. ثانیا ، به جز چند مورد پاسخ به این سوالات وابسته به زمان و مکان مشخصی است و برای همیشه پاسخی ثابت و یکسان ندارند. برای مثال تعریف سئو یا کلمات کلیدی تقریبا همیشه ثابت خواهد بود ، اما زمان سئو ، یا اقداماتی که باید انجام شود ، تابع الگوریتم ها و معیارهای رتبه بندی موتورهای جستجو است که در طول زمان مرتبا تغییر خواهد کرد. اما در حال حاضر و شروع سال 2021 میلادی ، دقیق ترین و بهترین پاسخ به سوالات متداول سئو ، توضیحات مطرح شده در این مقاله هستند.

این مقاله توسط شرکت سئوبهینه با آدرس اینترنتی seobehine.ir تدوین شده و هدف آن افزایش اطلاعات عمومی مدیران و مالکین سایت ها و پاسخ به برخی از مهم ترین ابهامات و سوالات شما می باشد. در صورتیکه نیاز به آموزش های بیشتر در حوزه سئو دارید و یا سوالات متفاوت تری در ذهن شما مطرح شده می توانید با مراجعه به آدرس seobehine.ir و مطالعه مقالات سئو و آموزش سئو ، سطح اطلاعات و دانش خود را بصورت کاملا رایگان افزایش دهید.

متداول ترین سوالات درباره سئو

سئو یکی از قابل توجه ترین اقدامات برای رونق کسب و کارهای اینترنتی است و از دید بسیاری از متخصصین بازاریابی به عنوان بهترین و پربازده ترین روش اینترنت مارکتینگ محسوب می شود. زمانیکه یک سایت جدید راه اندازی می شود باید با اجرای دقیق بهینه سازی ، خود را به صفحه اول گوگل برساند. بسیاری از ما می دانیم که سئو می تواند به بهبود کسب و کارمان کمک کند ، اما با جزئیات آن آشنایی نداریم.به همین دلیل هنگامی که مدیر یک سایت قصد دارد سئو وب سایت خود را به یک شرکت یا فرد بسپارد ، سوالات زیادی در ذهن او ایجاد می شود. به خصوص زمانیکه با قیمت ها ، زمان اجرا و متغیرهای متفاوتی در صحبت با چند شرکت روبرو می شود. شما به عنوان مالک یک سایت حق دارید بدانید چه کسی سئو سایت شما را انجام می دهد؟ چقدر هزینه می پردازید؟ چه اقداماتی روی سایت شما اجرای می شود؟ چه آموزش هایی به شما داده می شود؟ پس از چه مدت به صفحه اول گوگل می رسید ؟ و بسیاری دیگر از این دست سوالات!

در طول چندین سال سابقه فعالیت شرکت سئوبهینه و متخصصین سئو این شرکت ، 10 سوال همواره توسط مشتریان مطرح شده که ضروری دانستیم به این سوالات پاسخ دهیم. متداول ترین سوالات سئو عبارتند از:

سئو چیست؟

بهینه سازی سایت و سئو از کلمه seo ترجمه شده که در اصل مخفف عبارت search engine optimization می باشد. معنی تحت لفظی این عبارت ، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اما در حقیقت با هدف بهینه سازی سایت برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو انجام می شود و چون در ایران بیش از 90 درصد کاربران از گوگل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند ، سئو را می توان بهینه سازی سایت برای ارتقا رتبه و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل دانست و به این دلیل که کاربران متعددی از سرتاسر دنیا از گوگل برای جستجو استفاده می کنند ، قرار گرفتن سایت در صفحه اول می تواند موفقیت و سودآوری یک کسب و کار را تضمین نماید.

چه اقداماتی در سئو انجام می شود؟

اقداماتی که در سئو انجام می شوند به سه دسته تکنیکال ، داخلی و خارج صفحه تقسیم می شوند که هریک شامل چندین روش و استراتژی برای بهینه سازی تمام جوانب سایت هستند. تولید محتوا ، لینک سازی ، افزایش سرعت سایت ، طراحی اجزا گرافیکی سایت ، طراحی نسخه موبایل برای سایت ، برطرف نمودن ایرادات و خطاهای قالب سایت ، افزایش بازدید طبیعی ، ارتقا به صفحه اول گوگل ، بهینه سازی تصاویر و... اقداماتی هستند که نقش پررنگی در سئو دارند. برای اینکه بتوانید در رقابت با رقبای خود پیروز شوید ، باید به جزئیات و اقدامات بیشتری توجه داشته باشید. زیرا با افزایش رقبا ، رسیدن به رتبه های اول تا سوم گوگل بسیار سخت تر از گذشته شده است.

کلمات کلیدی چیست؟

یکی دیگر از سوالات متداول سئو ، در مورد کلمات کلیدی و نحوه یافتن آنهاست. کلمات کلیدی ، کلمه یا عباراتی هستند که در رابطه با بیزینس شما بوده و کاربران با جستجوی آنها به محصولات و خدمات شما دسترسی پیدا می کنند. برای مثال اگر در صنعت پوشاک فعالیت دارید ، کلمات کلیدی سایت شما مواردی همچون ، خرید پوشاک ، فروشگاه آنلاین پوشاک ، پوشاک مردانه و... هستند. حتما باید از کلمات کلیدی بصورت حرفه ای و نه کم و نه زیاد در محتوای صفحات خود استفاده کنید. با یافتن کلمات کلیدی مهم و رقابتی باید در هر صفحه از سایت ، یک محتوای جدید و متفاوت حول همان کلمه یا عبارت کلیدی منتشر نمایید. از کلمات کلیدی در متاتگ عنوان ، توضیحات ، متن جایگزین تصویر ، هدینگ ها و انکرتکست بک لینک های دریافتی استفاده می شود.

بک لینک چیست و چه نقشی در سئو دارد؟

بک لینک چیست؟ این سوال نیز در بین کاربران بسیار متداول است. سوالات دیگری که در این رابطه پرسیده می شود ، بک لینک باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ از کجا بک لینک بخریم؟ در ابتدا باید بگوییم که بک لینک ، لینک هایی هستند که از دامنه های دیگر به سایت شما داده می شوند. یعنی اگر از وب سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما لینکی داده شود به عنوان بک لینک شناخته می شود. بک لینک ها تاثیر مثبت و منفی در رتبه و سئو سایت دارند به همین دلیل لینکسازی باید با دقت بالا و توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود. از طرفی خرید بک لینک باید از سایت هایی که اتوریتی بالایی دارند انجام شود. اگر لینک های بی کیفیت و اسپم برای سایت خود بگیرید نه تنها رتبه سایت شما بهتر نخواهد شد ، بلکه احتمالا توسط گوگل جریمه هم می شوید.

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل چیست؟

برای اینکه بتوانید جایگاه سایت خود در صفحه اول گوگل را تضمین کنید باید استانداردهای گوگل را کاملا رعایت کنید. این موتور جستجو برای رتبه بندی سایتها ، بیش از 250 فاکتور را بررسی می کند. یکی از ویژگی های گوگل این است که مرتبا الگوریتم های رتبه بندی را تغییر می دهد و طبق نظرات متخصصین و مقالات منتشر شده ، مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2021 عبارتند از:

  • کیفیت محتوا و مطالب سایت
  • سرعت سایت
  • سازگاری سایت با موبایل
  • قدرت و کیفیت بک لینک ها
  • عملکرد و زمان بارگزاری سایت در موبایل و دسکتاپ
  • تجربه کاربری سایت

که هر یک از این موارد شامل چندین زیرشاخه می شوند. مثلا برای بهینه سازی سرعت سایت ، باید تصاویر بهینه شوند ، حجم کدهای قالب کاهش یابد ، کدهای بدون استفاده شناسایی و حذف شوند و بسیاری از اقدامت دیگر.

کدام سیستم مدیریت محتوا بهینه تر است؟

وردپرس یا جوملا؟ یکی ار سوالات متدوال کاربران این است که سئو وردپرس بهتر است یا جوملا؟ کدامیک در حالت کلی بهینه تر هستند و کدام یک عکس العمل بهتری در مقابل اقدامات سئو نشان می دهند. پیشنهاد ما به شما استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. البته اگرچه جوملا نیز ساختاری سازگار با سئو دارد ، اما اکثر سایت های اینترنتی از وردپرس استفاده می کنند و این cms نتایج بهتری را در سئو رقم می زند. در هر حال از هر سیستم محتوای مدیریتی استفاده می کنید باید سعی کنید تمامی بخش ها و جوانب سایت را به خوبی بهینه نمایید.

سئو چقدر زمان می برد؟

اگرچه سئو بهترین و پربازده ترین روش بازاریابی اینترنتی است ، اما نسبت به سایر روش ها نیاز به زمان بیشتری دارد. پس از راه اندازی یک سایت ، معمولا دو تا سه ما زمان می برد تا گوگل سایت مورد نظر را شناسایی کند و در نتایج نمایش دهد. در ابتدا سایت در صفحات آخر گوگل قرار دارد. تعیین زمان بستگی به فاکتورهایی همچون ، تعداد رقبا ، قدرت رقبا ، وضعیت فعلی سایت ، درجه سختی کلمات کلیدی دارد. مثلا هرچه تعداد رقبای شما بیشتر باشد زمان نیز بیشتر خواهد بود. معمولا بین سه تا 12 ماه برای ارتقا سایت به صفحه اول گوگل زمان نیاز است.

چه تضمینی برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد؟

تقریبا صد در صد مدیران سایت ها ، برای همکاری با شرکت های سئو ، تضمین می خواهند. تضمین اینکه حتما در صفحه اول گوگل قرار می گیرند. همکاری با یک شرکت سئو معتبر ، مشاهده پروژه های قبلی انجام شده ، ثبت قرارداد ، بازگشت وجه در صورت عدم رسیدن به صفحه اول گوگل ، انتخاب بهترین متخصص سئو ، می تواند در انتخاب یک شرکت سئو که رسیدن سایت شما را به رتبه های برتر گوگل تضمین می کند ، مناسب باشند.

هزینه سئو چگونه تعیین می شود؟

هزینه سئو معمولا بصورت ماهیانه دریافت می شود. باتوجه به سختی کلمات کلیدی ، تعداد و قدرت رقبا و تعداد کلمات کلیدی ، هزینه ای در ابتدا تعیین می شود. سپس با تعیین زمان دقیق ، هزینه بر تعداد ماه های اجرای پروژه تقسیم و در پایان هر ماه دریافت می گردد. معمولا هزینه سئو بصورت ماهیانه از یک میلیون تومان آغاز می شود و هرچقدر که عبارات سخت تری را برای سئو و کسب رتبه در گوگل هدف قرار داده باشید ، هزینه نیز بیشتر خواهد شد.

چگونه رتبه الکسا سایت را کاهش دهیم؟

اگرچه این سوال برخلاف سوالات بالا ، رابطه تنگاتنگی با سئو ندارد ، اما توسط بسیاری افراد پرسیده شده. رتبه الکسا یکی از معیارهایی است که میزان بازدید و محبوبیت یک سایت را نشان می دهد. رتبه الکسا براساس تعداد بک لینک های دریافتی ، میزان بازدید یک سایت ، تعداد کلیک هایی که از کل موتورهای جستجو دریافت کرده ، تعداد به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی زمان حضور کاربران در سایت و ... تعیین می شود ، اگرچه این اهداف به کمک سئو قابل دستیابی هستند ، اما رتبه الکسا با روش هایی به غیر از سئو نیز کاهش می یابد. البته ما پیشنهاد می کنیم برای کاهش رتبه الکسا ، از تولید محتوا ، اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی ، ثبت رپورتاژ و تبلیغات در سایت های پربازدید خبری ، بهبود تجربه کاربری و بطور کلی روش های سئو کلاه سفید استفاده نمایید.

متخصصین شرکت سئوبهینه از طریق وب سایت seobehine.ir اماده ارائه آموزش و مشاوره های رایگان به شما هستند و می توانید سوالات خود را از آنها بپرسید. همچنین کلیه سفارش های سئو و بهینه سازی سایت با تضمین ارتقا به صفحه اول گوگل پشتیبانی می شوند.

 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments  (0)
ترتیب
کلمات کلیدی: سئو سایت
دلار: 62,305تومانبیت کوین: 62,993 دلار
623050
fa